středa 27. září 2023

Recenze: Lexikon magie (Milan Nakonečný)


Ostatní

Autor: Milan Nakonečný
Nakladatelství: spol. s.r.o v Praze
Počet stran: 338
Rok vydání: 1993

Můj názor

Můj lexikon magie mám už roky, takže je zašlá.
Je to zajímavá kniha, o magii a bytostech, avšak ne všechno je úplná pravda. Něco je jinak, nebo úplně jinak. Ale hodně mi v některých případech pomohla, pochopit sám sebe, i většinu toho co se mi celý život dělo a děje. Víc jsem pochopil různé věci. Jsou dvě verze této knihy, původní kterou mám já, a novější a tu nemám. Je kupodivu dost obsáhlá, a dost dobře zpracovaná. Kdo se o takové věci zajímá, tak relativně doporučuji, přečíst, ovšem původní verze se co jsem pochopil za ty roky od ostatních lidí, těžce shání, oni měli jen tu novější verzi, až asi na dva lidi zhruba,

kteří měli tu verzi jako já. Já ji kdysi dostal od kamarádky, teď už bývalé kamarádky. Je pravda, že dost věcí z ní je na mě docela dost složitých na pochopení. Ty rozbory a symboly k tomu, no ehh to vůbec nechápu, jak co funguje, takže ne každý tomu bude rozumět. Když některé části jsou složité i na mě, je to kurva co říct. Vzorce a matematika mi nikdy nešli, ehm. Nejsou v ní rituály a jak je provádět, ale je to informativní kniha, vysvětlení, jak co funguje, ale ne návody na rituály. Takže, ten kdo shání něco, kde jsou návody a instrukce, jak provádět dané rituály, tak ať si najde jinou knihu, protože v této to nenajde. Ovšem i přes to, je velmi zajímavá, mě se rozhodně líbí, jsou v ní zajímavé informace, ten kdo by chtěl dělat rituály, by si nejprve měl přečíst rozhodně tuto knihu, nejdřív než se vůbec o něco začne pokoušet, avšak zahrávat si s takovými věcmi není dobrý nápad, především u někoho kdo o tom ví hovno a jen si hraje s čím nemá, ale je to každého věc, jestli to bude riskovat nebo ne, celkově si hrát s takovými věcmi je nebezpečné, a to hodně. No nic tímto ukončím můj názor na tuto knihu.

O čem je

Důkladně zpracovaný slovník, kdy v jednotlivých abecedně řazených heslech jsou probrány pojmy západního esoterismu okultistického druhu a mystiky. Pojem magie, jak je použit v názvu lexikonu, je zde chápán v širším významu - jako pradávná tajná věda o přírodě, nadpřirozenu, skrytých zákonitostech existence, jako nejvyšší moudrost i jako ovládání nadpřirozených sil. Obecná definice magie je velmi nejednotná a složitá, existují úzké vazby a souvislosti mezi magií, hermetismem, okultismem a mystikou, východní i západní. Proto je i tento lexikon koncipován jako slovník vysvětlující všechny tyto fenomény a další jevy s nimi související. Magický pohled na svět a magické myšlení autor lexikonu popisuje v psychologickém a kulturním kontextu. Nejedná se o okultní pojednání - na magii a esoteriku je zde pohlíženo jako na kulturní jev, který si žádá bližší vysvětlení, přístupné i laikovi. Významné dílo poskytující základní informace a obecné znalosti o okultních a hermetických vědách, magii a esoterice.

Úryvek z knihy str. 100

Hermetická svatba Podle Fulcanelliho jde o spojení dvou těl, z něhož vzniká „nebeská rosa“. Latinské slovo „ros“ pro rosu má etymologickou příbuznost se slovem „rosa“, latinsky růže, a bratrstvo Rosae Crucis (v. Rosekruciáni) bylo nazýváno také Fraternitas Rosis Cocti (Bratrstvo sražené rosy), což poukazuje na esoterní souvislost, resp. esoterní význam rosy. V řecké mytologii vystupují tři nymfy: Aglauros (rosa země), Pandrosos  (rosa nebeská) a Hersé (rosa oblačná). Bohyně Athéna jim svěřila truhlici, v níž spočíval syn Héfaista, boha ohně, zrozený ze spojení země s hadem. Truhlice nesměla být otevřena, ale zvědavá Aglauros přesto zvedla víko a had vyšel ven. Athéna nymfu za trest očarovala závistí a Hermés ji proměnil v černý kámen. Hermetická svatba je alegorizována příběhem lásky dětí mořského krále, vášnivého Gabritia a jeho subtilní sestry jménem Beya.

Žádné komentáře:

Okomentovat